Wiadomości

Uczniowie klasy mundurowej o profilu policyjnym o historii polskich policjantów w ramach konkursu- „Policjant w służbie historii”

Data publikacji 28.04.2022

Komenda Główna Policji oraz Instytut Pamięci Narodowej kolejny raz zaprosiła uczniów policyjnych klas mundurowych do udziału w konkursie „Policjanci w służbie historii”. Konkurs adresowany jest do uczniów liceów ogólnokształcących i techników, gdzie przedmioty nauczania rozszerzone są o przedmioty dotyczące funkcjonowania Policji czyli tzw. klas policyjnych. Celem przedsięwzięcia jest zainteresowanie uczniów najnowszą historią Polski ze szczególnym uwzględnieniem historii Policji w czasach II Rzeczypospolitej i II wojny światowej oraz jej wkładu w odzyskiwanie przez Polskę niepodległości i odbudowę państwa polskiego. Spotkanie w którym uczestniczyli uczniowie było również okazją do obejrzenia prezentacji poświęconej aspirantowi P.P. Janowi Kukulskiemu.

W środę w Szkole Podstawowej nr 8 w Chojnicach uczniowie klasy mundurowej o profilu policyjnym Szkoły Technicznej Bydgoskiego Zakładu Doskonalenia Zawodowego w Chojnicach pod opieką instruktora – emerytowanego policjanta, który edukuje teraz przyszłą policyjną kadrę - asp. sztab. Dariusza Piekarskiego przeprowadzili lekcję historii w ramach konkursu „Policjanci w służbie historii”. Uczniowie klasy V  wraz z wychowawcą klasy uczestniczyli w prelekcji, po której odbył się quiz z wiedzy o Janie Kukulskim – Żołnierza Legionów Polskich, funkcjonariuszu Policji Państwowej.

Konkurs „Policjanci w służbie historii” to element współpracy Instytutu Pamięci Narodowej i Komendy Głównej Policji. Jej celem jest przywrócenie pamięci o Policji Państwowej oraz przypomnienie, czym jest mundur, służba i obowiązek. W ramach zadań konkursowych uczniowie odkrywają miejsca pamięci związane z historią policji, sylwetki policjantów, których postawa może być wzorem służby Polsce i Polakom. Konkurs adresowany jest do uczniów tzw. policyjnych klas mundurowych.

 

  • Uczennice przed tablicą multimedialną
  • Uczennice przed tablicą multimedialną
Powrót na górę strony