Wiadomości

POLICJANCI PRZESTRZEGALI - JAK NIE STAĆ SIĘ OFIARĄ HANDLU LUDŹMI

Data publikacji 16.06.2016

Mundurowi odwiedzili wczoraj uczniów Zespołu Szkół w Chojnicach, aby porozmawiać o handlu ludźmi. Uczestnicy spotkania usłyszeli o metodach, formach i skali tego zjawiska. Ponadto młodzi ludzie dowiedzieli się jak najlepiej uchronić się przed tego rodzaju przestępczością.

Mundurowi odwiedzili wczoraj uczniów Zespołu Szkół w Chojnicach, aby porozmawiać o handlu ludźmi. Uczestnicy spotkania usłyszeli o metodach, formach i skali tego zjawiska. Ponadto młodzi ludzie dowiedzieli się jak najlepiej uchronić się przed tego rodzaju przestępczością.

 

Policjant zajmujący się profilaktyka społeczną odwiedził uczniów Zespołu Szkół w Chojnicach. Podczas prelekcji policjant przedstawił zagadnienia dotyczące problematyki handlu ludźmi, zwłaszcza w sezonie wakacyjnym, kiedy  to starsi uczniowie chcą podjąć pierwsze prace zarobkowe. Stróże prawa omówili metody, formy oraz skalę tego zjawiska. Wizyta policjantów miła na celu uświadomienie realności zagrożenia oraz wskazanie sposobów ochrony przed tego rodzaju przestępczością. W związku z zbliżającymi się wakacjami policjanci zwracali szczególną uwagę na ryzyko wynikające z podejmowania pracy za granicą. Uczestnicy spotkania obejrzeli materiały filmowe opracowane przez Fundację "Dajemy Dzieciom Siłę" które przedstawiały poruszaną problematykę. Młodzi ludzie dowiedzieli się co zrobić, aby nie stać się towarem i nie dać się sprzedać.

 

Policjanci przez całe spotkanie podkreślali i uświadamiali, że wielu takich sytuacji można uniknąć, zachowując rozsądek i rozwagę. Jeżeli decydujemy się na taki wyjazd trzeba koniecznie zadbać o wszelkie formalności i dokumenty, aby nie postawić się w sytuacji uzależnienia od innych. Dobrze jest mieć przy sobie także adres i numer telefonu polskiego konsulatu oraz telefon komórkowy z aktywnym roamingiem, ubezpieczenie i pieniądze na pobyt za granicą i powrót. Przed wyjazdem warto zostawić zaufanym osobom adres, pod którym zamierzamy przebywać. Dobrze jest także ustalić częstotliwość kontaktów telefonicznych oraz "hasło ratunkowe" - którym będzie można posłużyć się w sytuacji, gdyby nie można było wypowiedzieć wprost o ewentualnych kłopotach.

Powrót na górę strony