Wiadomości

UWAŻAJMY!!!- NOWA METODA OSZUSTWA – „NA TERMINAL PŁATNICZY

Data publikacji 22.06.2018

Policjanci zwracają się z apelem do pracowników sklepów, stacji benzynowych i innych placówek handlowych - uważajmy na oszustów, podających się za serwisantów terminali płatniczych i doładowań np. kart telefonicznych. Oszuści telefonicznie proszą o kody dostępu do terminali. W ostatnich dwóch dniach ofiarami padło kilka podmiotów gospodarczych z Chojnic i Czerska, którzy w ten sposób stracili nawet kilka tysięcy złotych.

Policjanci zwracają się z apelem do pracowników sklepów, stacji benzynowych i innych placówek handlowych - uważajmy na oszustów, podających się za serwisantów terminali płatniczych i doładowań np. kart telefonicznych. Oszuści telefonicznie proszą o kody dostępu do terminali. W ostatnich dwóch dniach ofiarami padło kilka podmiotów gospodarczych z Chojnic i Czerska, którzy w ten sposób stracili nawet kilka tysięcy złotych.

W ostatnich dwóch dniach policjanci z Chojnic i Czerska przyjęli zgłoszenia od osób, które padły ofiarą oszustów. Tym razem przestępcy zaczęli stosować nowe metody działania na naszym terenie. Ofiarami są placówki handlowe i stacje benzynowe, które posiadają terminale płatnicze. Sprawcy dzwoniąc do punktu handlowego lub usługowego przedstawiają się jako serwisanci firm, którzy mają zweryfikować terminale do kart płatniczych i doładowań np. kart telefonicznych. Następnie sprawca informuje obsługę sklepu, że będzie np. aktualizował i resetował program w terminalach. Oszust prosi o ręczne dokonanie zmiany w terminalu wydając pracownikowi placówki handlowej kolejne polecenia przeprowadzenia zmian w terminalu  z powodu nieprawidłowości w systemie i prosi o wydrukowanie kart doładowujących.

Następnie fałszywy serwisant prosi o podanie kodów z wydrukowanych kart doładowujących, a następnie za pośrednictwem różnych stron internetowych realizuje otrzymany w ten sposób kod dostępu. W ostatnich dwóch dniach trzy placówki handlowe z naszego powiatu zostały oszukane na kwotę kilku tysięcy złotych.

Pamiętajmy, że serwisanci nigdy nie aktualizują oprogramowania podczas rozmowy przez telefon należy również pamiętać, że banki i inne instytucje również nie proszą o podanie haseł lub kodów, ani nie zlecają telefonicznie przeprowadzania próbnych transakcji.

Najprostszym sposobem uniknięcia kłopotów; czyli straty gotówki, jest sprawdzenie wiarygodność serwisanta. Przed wykonaniem jakichkolwiek czynności wskazanych przez rzekomego serwisanta, sprawdźmy czy dzwoni on z firmy, która obsługuje terminal. Wykonajmy telefon do znanego nam serwisu i zweryfikujmy informację.

Powrót na górę strony